varnoo
بارگذاری...

خدمات ما

طراحی لوگو

Blog

لوگو چیست؟

در تعریفی ساده، لوگو یک نشانه و نماد گرافیکی است که از متن و تصویر تشکیل شده و به صورت علامت و سمبل و یا ترکیبی از این ها برای ساخت هویت برند و کسب و کارها طراحی می شود. یک لوگو معمولاً از یک نماد یا یک علامت تجاری تشکیل شده است.

یک لوگوی خوب نشان دهنده این است که شرکت دارای چه نوع کسب و کاری است و برند آن چیست. بدون داشتن لوگو، هیچ شناسه تصویری از برندتان نخواهید داشت. با توجه به نوع کسب و کارتان می توانید نماد یا لوگوی مناسب کسب و کارتان را انتخاب کنید. یک لوگو خوب باید بتواند؛ ماهیت نام تجاری یک شرکت یا فعالیت آن را بیان کند.

هدف از طراحی لوگو

همه لوگو ها و آرم ها یک هدف مشترک دارند که آن هم به رسمیت شناختن نام تجاری کسب و کارها است. لوگو به منظور شناسایی بصری یک شرکت یا موسسه می باشد، که می تواند به صورت نام شرکت یا فقط حاوی یک علامت بصری باشد. هدف لوگو این است که توجه افراد و مخاطبان را به سرعت به برند جلب می کند.

یکی دیگر از اهداف طراحی لوگو شناسایی شرکت به گونه ای است که به یاد ماندنی و آشنا باشد و در خاطر و ذهن مخاطب جای بگیرد و به ثبت و ماندگاری برند، سرعت ببخشد.

چرا به لوگو نیاز داریم؟

برای اینکه بتوانیم به کسب و کار خود هویت دهیم به لوگو نیاز داریم. لوگو این قدرت را به شما می دهد که بتوانید کسب وکار خود را حرفه‌ای‌تر نشان دهید و اعتماد مشتریان زیادی را جلب کنید. طراحی لوگو حرفه ای بسیار اثر بخش تر از تبلیغات است. زمانی که یک لوگوی منحصر به فرد را برای کسب و کار خود انتخاب می کنید، ارتباط بهتری با مخاطبان برقرار خواهید کرد و همچنین در رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی که در آن هستید با استفاده از لوگو در تبلیغات مختلف، می‌توانید نقش مهمی در جلب اعتماد مخاطبان داشته باشید. در این خصوص میتوانید مقاله اهمیت بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را بخوانید. لوگوها به منظور شناسایی بصری شرکت ها هستند و می توانند نام شرکت یا فقط نمایشی، بصری باشند. با طراحی لوگو شرکت خود، می توانیم که توجه افراد را با سرعت بیشتری به شرکت مان جذب کنیم.

لوگوی یک برند اغلب روی هر گونه خدمات و محصولاتی که ارائه می شوند حک می شود و شرکت ها از آن در حوزه تبلیغاتی، قراردادها و هدیه های تبلیغاتی و اهدایی به خیریه ها و … به عنوان نشان رسمیت کسب و کار خود استفاده می کنند. با کمک لوگو که بخش مهم یک برند و کسب و کار است می توانیم، هویت نام تجاری شرکت مان یا هر فعالیتی که انجام می دهیم را بطور خلاصه و تنها با نمایش علامت و نشانه ای به مخاطب بیان کنیم.

Thumb
Thumb
Thumb

انواع لوگو:

  • لوگوهای تصویری
  • در این نوع لوگو تصاویر و شمایل و نمادها قالب هستند. یعنی برای طراحی آنها، از آیکون ها، تصاویر ساده و اشکال مختلفی که بیان کننده آن محصول یا شرکت و کسب و کار هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. این تصاویر باید داستان برند شما و نوع سبک کار شما را به مخاطب نمایش دهد. لوگوهای تصویری خیلی خوب در ذهن مخاطب ماندگار می‌ماند، برای همین شرکت های زیادی به استفاده از این لوگوها روی آورده اند.

  • لوگوهای نوشتاری
  • در این دسته از لوگوها نام برند با فونت و ظاهری متفاوت نوشته می‌شود که به آن لوگو تایپ هم گفته می شود. در لوگو تایپ، تمرکز طراح بر روی نام تجاری یک شرکت یا برند کسب و کار است که به نوعی با ترکیب فونت ها و تغییراتی در اندازه و نحوه چینش کلمات همراه با خلاقیت آن را به یک نشانه بصری زیبا تبدیل می کند.در این نوع از لوگو نام برند باید حتما قابل تشخیص و خوانا باشد. این دسته از لوگوها زمینه ای را برای کسب و کارها فراهم می کنند که بتواند برند مورد نظر به سرعت معروف شود.

  • لوگوهای ترکیبی
  • این نوع لوگو از ترکیب لوگوی نوشتاری و لوگوی تصویری در کنار هم استفاده می شود و ترکیب این ها می تواند حاصل یک لوگویی شود که مفهوم برند و خدمات شما را به مخاطب برساند.لوگو ترکیبی، از جذابیت بصری بالایی در بین افراد برخوردار است و می تواند شرکت و نوع خدمات ارائه شده را به خوبی به مخاطب معرفی کند و برای اکثر برندها مناسب است.

  • یا مونوگرام (monogram) یا لوگوهای حرف نماد
  • این نوع لوگو بر پایه تایپوگرافی طراحی می شود و معمولا می تواند شامل حرف اول یا مختصر حروف نام تجاری یک شرکت یا برند باشد.از این لوگو زمانی که نام شرکت یا برند، سخت و طولانی باشد، استفاده می شود و لوگوهایی بسیار متفاوت و خلاق هستند و مخاطب به جای اینکه به دنبال تصاویری فانتزی باشد از حروف اول شرکت یا برند تجاری خود به عنوان لوگو استفاده می کند و از جایی که تشخیص آنها برای مخاطبان راحت می باشد، منطقی است که چرا آنها لوگوهای مونوگرام را انتخاب کرده اند.

  • لوگوهای امبلم (emblem) یا لوگوهای نشانه
  • این لوگو جزو قدیمی ترین لوگوها می باشد که نام های گوناگونی مانند کلاسیک، نشانه و … دارد. با این حال در صورت کلاسیک بودن آن هنوز هم تقاضا برای طراحی و انتخاب این لوگوها کم نشده است. لوگوی نشانه شامل نماد یا نمادی با مهر ، تاج و نشان است که با قرار دادن نوشته و متن درون شکل، تشکیل می شود.این نوع از لوگو می تواند شرکت را به برندی منحصر به فرد در بازار تبدیل کند و مورد استفاده اکثر سازمان ها، مدارس یا سازمان های دولتی و صنعت خودرو قرار می گیرد.

  • لوگوهای انتزاعی
  • لوگوی انتزاعی لوگویی است که یک تصویر بدون هیچ متن و حرفی طراحی می شود و استفاده از این لوگو در هنگام ورود شما به بازار کمی ریسک پذیر می باشد. چرا که همه یک لوگوی انتزاعی را به یک شکل تفسیر نمی کنند. ولی در عین حال با یک استراتژی خوب در پشت صحنه، استفاده از این نوع سبک، شما را از همه رقبای موجود متمایز می کند و توسط به نمایش در آمدن یک تصویر خاص می تواند فعالیت شرکت و برند تجاری تان را به صورت نمادین انتقال دهد.

    ویژگی های یک لوگوی خوب چیست؟

    یک لوگوی خوب باید ساده باشد تا به راحتی شناخته شود و در خاطر و یاد مخاطب بماند. یکی از نکات مهم در طراحی لوگوی خوب به کار بردن جزئیات و توجه به هر عنصر آن از جمله شکل و فونت و رنگ است که از اهمیت بسزایی برخوردار است. همه این موارد می تواند حسی عالی را در ذهن مخاطب ایجاد کند و باعث می شود تا پیام مورد نظر برند شما را منتقل کند.

    • لوگو باید با موضوع و خصوصیات برند هم خوانی داشته باشد تا بتواند برای مخاطب سریعا قابل شناسایی باشد.
    • لوگو باید به یاد ماندنی و هدفمند باشد تا بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.
    • لوگو باید انعطاف پذیر، ساده و زیبا باشد به گونه ای که مخاطب برای درک آن مشکلی نداشته باشد و ذاتأ توضیحی باشد.
    • لوگو باید حتی در اندازه کوچک هم واضح و قابل شناسایی باشد.
    • لوگو هویت برند و لحن برند شماست برای همین هم باید دائمی و همیشگی باشد.
    تماس با ما
    logo